„A kegyelemmel azonban nem úgy áll a dolog, mint a bukással. Mert ha egynek bukása miatt sokan meghaltak, Isten kegyelme, s az egy embernek, Jézus Krisztusnak irgalmából nyert ajándék még inkább kiárad sokakra.” (Róm 5, 15)
Február 8. vasárnap, évközi 5. vasárnap: Jób 7,1-4.6-7 1Kor 9,16-19.22-23 Mk 1,29-39
MAGYAROK NAGYASSZONYA TEMPLOM
(Széchenyi tér) |
SZENTHÁROMSÁG TEMPLOM (Kossuth u.)
|
|||
Szentmisék ideje:
|
||||
7:30
|
Főpásztor szándékára – szentmise után, Rózsafüzért imádkozunk a testvér-plébániákért
|
|
|
|
10:00
|
Magyarok Nagyasszony tiszteletére szentelt templomok közösségeiért – vendégünk,
Dr. Gruber László Deszki plébános atya |
|
|
|
|
|
11:30
|
élő családtagokért
|
|
18:00
|
†Areso Bonifacia és Loi Pierangelo
|
|
|
|
Kiskórusnak próba: 9:30
|
|
|
Az Imaapostolság szándékai:
Általános: Hogy az Egyház pásztorai tanításukban és Isten népének tett szolgálatukban legyenek mindig tanulékonyak a Szentlélek tevékenységére.
Missziós: Hogy az Egyház Afrikában megfelelő utakat és eszközöket találjon ahhoz, hogy hatékonyan előmozdítsa a kiengesztelődést, az igazságosságot és a békét, a püspöki szinódus Afrikát szolgáló II. külön gyűlésének útmutatásai szerint.
Gyóntatás a szentmisék előtt fél órával.
Február 9. Hétfő:
szentmise 7:30 órakor - kérések meghallgatásáért.
szentmise 7:30 órakor - kérések meghallgatásáért.
Február 10. Kedd Szent Skolasztika szűz E.:
szentmise 18:00 órakor - †Pálért és Katalinért.
szentmise 18:00 órakor - †Pálért és Katalinért.
Február 11. Szerda Lourdes-i Boldogságos Szűz Mária e.:
szentmise 7:30 órakor - hálából - Lourdesi jelenés.
Február 12. Csütörtök:
Szentségimádás 17:30 órakor
szentmise 18:00 órakor - †Lászlóért.
Február13. Péntek:
szentmise 7:30 órakor - hálából.
Hitoktatás a plébánián: az általános iskola alsós korosztályának, 17:00 órakor; az általános iskola felsős korosztálynak, 18:00 órakor, középiskolások részére 19:00 órakor.
Énekkari próba a plébánián 19:00 órakor.
Február 14. Szombat Szent Cirill és Szent Metód, Európa társvédőszentjei Ü.:
gyászmise 8:00 órakor - †Nagy Gézáért.
Ministráns foglalkozás, 9:00 órakor.
Szentháromság (kis) templomban szentmise 16:30 órakor †Kormos Jánosért.
gyászmise 8:00 órakor - †Nagy Gézáért.
Ministráns foglalkozás, 9:00 órakor.
Szentháromság (kis) templomban szentmise 16:30 órakor †Kormos Jánosért.
Február 15. vasárnap, évközi 6. vasárnap: Lev 13,1-2.44-46 1Kor 10,31-11,1 Mk 1,40-45
MAGYAROK NAGYASSZONYA TEMPLOM
(Széchenyi tér) |
SZENTHÁROMSÁG TEMPLOM (Kossuth u.)
|
|||
Szentmisék ideje:
|
||||
7:30
|
Kenyeres család elhunyt tagjaiért
|
|
|
|
10:00
|
Főpásztor szándékára
|
|
|
|
|
|
11:30
|
†Juliannáért és édesanyáért
|
|
18:00
|
†Vitéz Győri Tiborért
|
|
|
|
Kiskórusnak próba: 9:30
|
|
|
Jövő vasárnap, gyűjtés a katolikus iskolák javára.
Február 17-én (kedd) felnőtt katekézis a plébánián, 19:00 órakor.
(A liturgia és az Egyház)
2. A liturgia ugyanis, mely által -- leginkább az Eucharisztia isteni áldozatában -- "megvalósul a megváltás műve",[1] a legnagyobb mértékben hozzásegít ahhoz, hogy a hívek életükkel kifejezzék és másoknak megmutassák Krisztus misztériumát és az igaz Egyház sajátos természetét; tudniillik, hogy egyszerre emberi és isteni, látható, ugyanakkor láthatatlan javakban gazdag, buzgón tevékenykedik és elmerül a szemlélődésben, jelen van a világban, de az ég felé zarándokol; úgy azonban, hogy benne az emberi az istenire, a látható a láthatatlanra, a tevékenység a szemlélődésre, a jelenvaló a jövendő örök hazára irányul és annak van alárendelve.[2]
A liturgia azokat, akik az Egyházon belül élnek, az Úrban naponta szent templommá és a Szentlélekben Isten hajlékává építi,[3] amíg el nem jutnak a krisztusi nagykorúságra,[4] s csodálatos erőt ad nekik ahhoz, hogy Krisztust hirdessék; a kívülállók felé pedig az Egyházat a népek között fölállított jelként mutatja be,[5] mely alatt Isten szétszóródott gyermekeinek egybe kell gyűlniök,[6] mígnem végül egy nyáj lesz és egy pásztor.[7]
2. A liturgia ugyanis, mely által -- leginkább az Eucharisztia isteni áldozatában -- "megvalósul a megváltás műve",[1] a legnagyobb mértékben hozzásegít ahhoz, hogy a hívek életükkel kifejezzék és másoknak megmutassák Krisztus misztériumát és az igaz Egyház sajátos természetét; tudniillik, hogy egyszerre emberi és isteni, látható, ugyanakkor láthatatlan javakban gazdag, buzgón tevékenykedik és elmerül a szemlélődésben, jelen van a világban, de az ég felé zarándokol; úgy azonban, hogy benne az emberi az istenire, a látható a láthatatlanra, a tevékenység a szemlélődésre, a jelenvaló a jövendő örök hazára irányul és annak van alárendelve.[2]
A liturgia azokat, akik az Egyházon belül élnek, az Úrban naponta szent templommá és a Szentlélekben Isten hajlékává építi,[3] amíg el nem jutnak a krisztusi nagykorúságra,[4] s csodálatos erőt ad nekik ahhoz, hogy Krisztust hirdessék; a kívülállók felé pedig az Egyházat a népek között fölállított jelként mutatja be,[5] mely alatt Isten szétszóródott gyermekeinek egybe kell gyűlniök,[6] mígnem végül egy nyáj lesz és egy pásztor.[7]
(A szertartások megbecsülése)
4.Végül a hagyományhoz híven a Szentséges Zsinat kijelenti, hogy az Anyaszentegyház az összes törvényesen elismert szertartást egyenjogúnak tartja és egyenlő tiszteletben részesíti; azt akarja, hogy ezek a szertartások a jövőben is megmaradjanak és mindenképpen ápolják is őket; és óhajtja, hogy ahol szükséges, megfontoltan, de egész terjedelmükben az egészséges hagyomány szellemében vizsgálják fölül, s napjaink viszonyainak és igényeinek megfelelően új élettel töltsék meg őket.
4.Végül a hagyományhoz híven a Szentséges Zsinat kijelenti, hogy az Anyaszentegyház az összes törvényesen elismert szertartást egyenjogúnak tartja és egyenlő tiszteletben részesíti; azt akarja, hogy ezek a szertartások a jövőben is megmaradjanak és mindenképpen ápolják is őket; és óhajtja, hogy ahol szükséges, megfontoltan, de egész terjedelmükben az egészséges hagyomány szellemében vizsgálják fölül, s napjaink viszonyainak és igényeinek megfelelően új élettel töltsék meg őket.