MAGYAROK NAGYASSZONYA TEMPLOM
(Széchenyi tér) |
SZENTHÁROMSÁG TEMPLOM (Kossuth u.)
|
|||
Szentmisék ideje:
|
||||
7:30
|
Kenyeres család elhunyt tagjaiért
|
|
|
|
10:00
|
Főpásztor szándékára
|
|
|
|
|
|
11:30
|
†Juliannáért és édesanyáért
|
|
18:00
|
†Vitéz Győri Tiborért
|
|
|
|
Kiskórusnak próba: 9:30
|
|
|
szentmise 7:30 órakor - gyógyulásért.
gyászmise 18:00 órakor - †Guba Károlyért.
gyászmise 8:00 órakor - †Mocsári Istvánné, Erzsébetért; Tóth Pálné, Ilonáért és a kriptában nyugvóért.
Ministráns foglalkozás, 9:00 órakor.
Szentháromság (kis) templomban szentmise 16:30 órakor.
MAGYAROK NAGYASSZONYA TEMPLOM
(Széchenyi tér) |
SZENTHÁROMSÁG TEMPLOM (Kossuth u.)
|
|||
Szentmisék ideje:
|
||||
7:30
|
Főpásztor szándékára
|
|
|
|
10:00
|
†Istvánért és Ferencért
|
|
|
|
|
|
11:30
|
†Juliannáért és Andrásért
|
|
18:00
|
†Gyenei Ignácért
|
|
|
|
Kiskórusnak próba: 9:30
|
|
|
5.Isten, aki "minden embert üdvözíteni akar, és azt akarja., hogy eljussanak az igazság megismerésére" (1Tim 2,4)"sokszor és sokféleképpen szólt egykor az atyákhoz a prófétákban" (Zsid 1,1); amikor elérkezett az idők teljessége, elküldte Fiát, a testté lett Igét, a Szentlélek fölkentjét, hogy örömhírt vigyen a szegényeknek, meggyógyítsa a megtört szívűeket,
[8] "testi-lelki orvos"[9] és közvetítő legyen Isten és az emberek között.[10] Az Ő embersége ugyanis az Ige személyével való egységben üdvösségünk eszköze volt. Ezért Krisztusban "történt meg az Istennel való megbékélésünk föltétele, a tökéletes engesztelés, és Benne kaptuk meg Isten imádásának teljességét."[11]Az emberek megváltásának és Isten tökéletes dicsőítésének e művét -- melynek az isteni csodajelek az Ószövetség népében előképei --, az Úr Krisztus teljesítette be főként áldott szenvedésének, a halálból való föltámadásának és dicsőséges mennybemenetelének húsvéti misztériumával, mellyel "halálunkat halálával megtörte és az életet föltámadásával újjászerzette".
[12] Mert a kereszten elszenderült Krisztus oldalából fakadt az egész Egyház csodálatos szakramentuma.[13]6. Amint tehát Krisztust az Atya küldte, úgy küldte Krisztus is a Szentlélekkel eltelt apostolokat, nemcsak azért, hogy prédikálván az Evangéliumot minden teremtménynek[14] hirdessék, hogy Isten szent Fia halálával és föltámadásával megszabadított minket a sátán hatalmából és a haláltól,[15] s átvitt az Atya országába; hanem azért is, hogy amit hirdettek, az üdvösség művét az áldozat és a szentségek által -- melyek körül az egész liturgikus élet forog -- megvalósítsák. Így a keresztségben az emberek Krisztus húsvéti misztériumának részesei lesznek: vele együtt meghalnak, eltemetkeznek és föltámadnak;[16] megkapják a fogadott fiúság Lelkét, "akiben kiáltjuk: Abba, Atya!" (Róm 8,15); és így lesznek igazi imádókká, amilyeneket az Atya keres.[17] Hasonlóképpen valahányszor az Úr vacsoráját veszik, az Úr halálát hirdetik, amíg el nem jön.[18] Ezért mindjárt pünkösd napján, amikor az Egyház a világ előtt megjelent, "akik megfogadták Péter szavát, megkeresztelkedtek". És állhatatosan kitartottak az apostolok tanításában és a kenyértörés közösségében és az imádságban... Dicsőítették Istent és az egész nép szerette őket" (ApCsel 2,41--47). Ettől kezdve az Egyház sohasem mulasztotta el, hogy a húsvéti misztérium ünneplésére összejöjjön, hogy olvassa azt, "ami az egész Szentírásban róla szólt" (Lk 24,27), ünnepelje az Eucharisztiát, melyben "halálának győzelme és diadala megjelenik",[19] s egyben hálát adjon "Istennek elmondhatatlan ajándékáért" (2Kor 9,15) Krisztus Jézusban, "dicsősége dicséretére" (Ef 1,12) a Szentlélek ereje által.