MAGYAROK NAGYASSZONYA TEMPLOM
(Széchenyi tér) |
SZENTHÁROMSÁG TEMPLOM (Kossuth u.)
|
|||
Szentmisék ideje:
|
||||
7:30
|
Főpásztor szándékára - szentmise után, Rózsafüzért imádkozunk a testvér-plébániákért
|
|
|
|
10:00
|
Magyarok Nagyasszony tiszteletére szentelt templomok közösségeiért – vendégünk,
BALOGH LÁSZLÓ atya, Örkényi plébános. A szentmisét, a MÁRIA RÁDIÓ élőben közvetíti |
|
|
|
18:00
|
Juhász család élő tagjaiért
|
|
|
szentmise 7:30 órakor - †Katalinért és Józsefért.
gyászmise 18:00 órakor - †Kovács Lajosné, Terézért.
Ministráns foglalkozás, 9:00 órakor.
Szentháromság (kis) templomban szentmise 16:30 órakor.
MAGYAROK NAGYASSZONYA TEMPLOM
(Széchenyi tér) |
SZENTHÁROMSÁG TEMPLOM (Kossuth u.)
|
|||
Szentmisék ideje:
|
||||
7:30
|
Kenyeres család elhunyt tagjaiért
|
|
|
|
10:00
|
Főpásztor szándékára
|
|
|
|
|
|
11:30
|
†édesanyáért, édesapáért és nagyszülőkért
|
|
18:00
|
Réthelyi család élő tagjaiért
|
|
|
SACROSANCTUM CONCILIUM kezdetű konstitúciója a szent liturgiáról.
6. Amint tehát Krisztust az Atya küldte, úgy küldte Krisztus is a Szentlélekkel eltelt apostolokat, nemcsak azért, hogy prédikálván az Evangéliumot minden teremtménynek[14] hirdessék, hogy Isten szent Fia halálával és föltámadásával megszabadított minket a sátán hatalmából és a haláltól,[15] s átvitt az Atya országába; hanem azért is, hogy amit hirdettek, az üdvösség művét az áldozat és a szentségek által -- melyek körül az egész liturgikus élet forog -- megvalósítsák. Így a keresztségben az emberek Krisztus húsvéti misztériumának részesei lesznek: vele együtt meghalnak, eltemetkeznek és föltámadnak;[16] megkapják a fogadott fiúság Lelkét, "akiben kiáltjuk: Abba, Atya!" (Róm 8,15); és így lesznek igazi imádókká, amilyeneket az Atya keres.[17] Hasonlóképpen valahányszor az Úr vacsoráját veszik, az Úr halálát hirdetik, amíg el nem jön.[18] Ezért mindjárt pünkösd napján, amikor az Egyház a világ előtt megjelent, "akik megfogadták Péter szavát, megkeresztelkedtek". És állhatatosan kitartottak az apostolok tanításában és a kenyértörés közösségében és az imádságban... Dicsőítették Istent és az egész nép szerette őket" (ApCsel 2,41--47). Ettől kezdve az Egyház sohasem mulasztotta el, hogy a húsvéti misztérium ünneplésére összejöjjön, hogy olvassa azt, "ami az egész Szentírásban róla szólt" (Lk 24,27), ünnepelje az Eucharisztiát, melyben "halálának győzelme és diadala megjelenik",[19] s egyben hálát adjon "Istennek elmondhatatlan ajándékáért" (2Kor 9,15) Krisztus Jézusban, "dicsősége dicséretére" (Ef 1,12) a Szentlélek ereje által.
7. E nagy mű végrehajtására Krisztus mindig jelen van Egyházában, kiváltképpen a liturgikus cselekményekben. Jelen van a szentmise Áldozatában, mind a papi szolga személyében, mert "az Áldozatot ugyanaz mutatja be most a papok szolgálata által, aki a kereszten önmagát feláldozta",[20] mind, s leginkább, az eucharisztikus színek alatt. Jelen van erejével a szentségekben, úgyhogy amikor valaki keresztel, maga Krisztus keresztel.[21] Jelen van igéjében, mert Ő maga beszél, amikor az Egyházban a Szentírást olvassák. Végül amikor könyörög és zsoltároz az Egyház, Ő van jelen, aki megígérte: "Ahol ketten vagy hárman összegyűlnek a nevemben, ott vagyok közöttük" (Mt 18,20).
Valóban e nagy műben, amely Istent tökéletesen dicsőíti és megszenteli az embereket, Krisztus mindig maga mellé veszi szeretett menyasszonyát, az Egyházat, mely Urának hívja Őt és általa tiszteli az örök Atyát.
Méltán foghatjuk föl tehát a liturgiát úgy, mint Jézus Krisztus papi hivatalának gyakorlását, melyben érzékelhető jelek jelzik és a maguk sajátos módján meg is valósítják az ember megszentelését, és Jézus Krisztus misztikus teste, vagyis a fő és a tagok együtt, teljes értékű, nyilvános istentiszteletet mutatnak be.
Ezért minden liturgikus ünneplés, mint a pap Krisztus és az Ő teste, az Egyház műve, kimagaslóan szent cselekmény, melynek hatékonyságát az Egyház semmi más cselekedete nem éri el sem jogcím, sem fokozat tekintetében.