2009.03.08.

Szent Pál apostol éve
    „Aki meghalt, az egyszer s mindenkorra meghalt a bűnnek, aki azonban él, az Istennek él. Ezért tekintsétek magatokat is úgy, hogy meghaltatok a bűnnek, de éltek az Istennek Jézus Krisztusban.” (Róm 6, 10-11)
Március 8. vasárnap, Nagyböjt 2. vasárnapja:     Ter 22,1-2.9a.10-13.15-18      Róm 8,31b-34      Mk 9,1-9  

MAGYAROK NAGYASSZONYA TEMPLOM
(Széchenyi tér)
SZENTHÁROMSÁG TEMPLOM (Kossuth u.)
Szentmisék ideje:
7:30
Főpásztor szándékára - szentmise után, Rózsafüzért imádkozunk a testvér-plébániákért
 
 
10:00
Magyarok Nagyasszony tiszteletére szentelt templomok közösségeiért – vendégünk,
BALOGH LÁSZLÓ atya, Örkényi plébános.
A szentmisét, a MÁRIA RÁDIÓ élőben közvetíti
 
 
18:00
Juhász család élő tagjaiért
 
 
 
Gyóntatás a szentmisék előtt fél órával.

Március 9. Hétfő:        
            szentmise 7:30 órakor                       - †Katalinért és Józsefért.
 
Március 10. Kedd:                
             gyászmise 18:00 órakor                    - †Kovács Lajosné, Terézért.

Március 11. Szerda:                                 
             szentmise 7:30 órakor                      - Pozsgay család elhunyt tagjaiért.
Március 12. Csütörtök:
             Szentségimádás 17:30 órakor                     
             szentmise 18:00 órakor                    - †Lászlóért.
 
Március 13. Péntek:             
Keresztút 17:15 órakor
szentmise 18:00 órakor                     - †Erzsébetért és Ilonáért.
Hitoktatás az általános iskola alsós és felsős korosztálynak, 17:15 órakor a templomban, középiskolások részére a plébánián, 19:00 órakor. Énekkari próba a plébánián 19:00 órakor.               
                                                          
Március 14. Szombat:
Ministráns foglalkozás, 9:00 órakor.
Szentháromság (kis) templomban szentmise 16:30 órakor.
 
Március 15. vasárnap, Nagyböjt 3. vasárnapja:                             Kiv 20,1-17      1Kor 1,22-25      Jn 2,13-25  

MAGYAROK NAGYASSZONYA TEMPLOM
(Széchenyi tér)
SZENTHÁROMSÁG TEMPLOM (Kossuth u.)
Szentmisék ideje:
7:30
Kenyeres család elhunyt tagjaiért
 
 
10:00
Főpásztor szándékára
 
 
 
 
11:30
†édesanyáért, édesapáért és nagyszülőkért
18:00
Réthelyi család élő tagjaiért
 
 
 
A II. Vatikáni Zsinat
SACROSANCTUM CONCILIUM kezdetű konstitúciója a szent liturgiáról.

(Az Egyház a liturgiában folytatja az üdvözítés művét)

6. Amint tehát Krisztust az Atya küldte, úgy küldte Krisztus is a Szentlélekkel eltelt apostolokat, nemcsak azért, hogy prédikálván az Evangéliumot minden teremtménynek[14] hirdessék, hogy Isten szent Fia halálával és föltámadásával megszabadított minket a sátán hatalmából és a haláltól,[15] s átvitt az Atya országába; hanem azért is, hogy amit hirdettek, az üdvösség művét az áldozat és a szentségek által -- melyek körül az egész liturgikus élet forog -- megvalósítsák. Így a keresztségben az emberek Krisztus húsvéti misztériumának részesei lesznek: vele együtt meghalnak, eltemetkeznek és föltámadnak;[16] megkapják a fogadott fiúság Lelkét, "akiben kiáltjuk: Abba, Atya!" (Róm 8,15); és így lesznek igazi imádókká, amilyeneket az Atya keres.[17] Hasonlóképpen valahányszor az Úr vacsoráját veszik, az Úr halálát hirdetik, amíg el nem jön.[18] Ezért mindjárt pünkösd napján, amikor az Egyház a világ előtt megjelent, "akik megfogadták Péter szavát, megkeresztelkedtek". És állhatatosan kitartottak az apostolok tanításában és a kenyértörés közösségében és az imádságban... Dicsőítették Istent és az egész nép szerette őket" (ApCsel 2,41--47). Ettől kezdve az Egyház sohasem mulasztotta el, hogy a húsvéti misztérium ünneplésére összejöjjön, hogy olvassa azt, "ami az egész Szentírásban róla szólt" (Lk 24,27), ünnepelje az Eucharisztiát, melyben "halálának győzelme és diadala megjelenik",[19] s egyben hálát adjon "Istennek elmondhatatlan ajándékáért" (2Kor 9,15) Krisztus Jézusban, "dicsősége dicséretére" (Ef 1,12) a Szentlélek ereje által.

 
(Krisztus tevékeny jelenléte a liturgikus cselekményekben)

7. E nagy mű végrehajtására Krisztus mindig jelen van Egyházában, kiváltképpen a liturgikus cselekményekben. Jelen van a szentmise Áldozatában, mind a papi szolga személyében, mert "az Áldozatot ugyanaz mutatja be most a papok szolgálata által, aki a kereszten önmagát feláldozta",[20] mind, s leginkább, az eucharisztikus színek alatt. Jelen van erejével a szentségekben, úgyhogy amikor valaki keresztel, maga Krisztus keresztel.[21] Jelen van igéjében, mert Ő maga beszél, amikor az Egyházban a Szentírást olvassák. Végül amikor könyörög és zsoltároz az Egyház, Ő van jelen, aki megígérte: "Ahol ketten vagy hárman összegyűlnek a nevemben, ott vagyok közöttük" (Mt 18,20).

Valóban e nagy műben, amely Istent tökéletesen dicsőíti és megszenteli az embereket, Krisztus mindig maga mellé veszi szeretett menyasszonyát, az Egyházat, mely Urának hívja Őt és általa tiszteli az örök Atyát.

Méltán foghatjuk föl tehát a liturgiát úgy, mint Jézus Krisztus papi hivatalának gyakorlását, melyben érzékelhető jelek jelzik és a maguk sajátos módján meg is valósítják az ember megszentelését, és Jézus Krisztus misztikus teste, vagyis a fő és a tagok együtt, teljes értékű, nyilvános istentiszteletet mutatnak be.

Ezért minden liturgikus ünneplés, mint a pap Krisztus és az Ő teste, az Egyház műve, kimagaslóan szent cselekmény, melynek hatékonyságát az Egyház semmi más cselekedete nem éri el sem jogcím, sem fokozat tekintetében.

 

A honlapot eddig látogató tekintette meg.
Honlap és weboldal tervezés, készítés, keresőoptimalizálás, karbantartás: Honlap-Műhely